כיצד בוחרים חברת ייעוץ אסטרטגי?

חברת ייעוץ אסטרטגי

בעידן שבו רמת התחרות בכמעט כל תחום פעילות גבוהה מאוד, אין פלא שהביקוש לשירותיהן של חברות ייעוץ אסטרטגי גבוה מאוד גם כן. ההבדל בין עסק שנעזר בשירות זה לבין עסק שמוותר על האופציה עשוי להיות דרמטי – לעתים עד כדי ההבדל בין הצלחה ארוכת טווח לבין קושי פיננסי, הפסדים כספיים ומצב שבו אין מנוס אלא לסגור את העסק.

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מתהליך ייעוץ אסטרטגי חשוב לבחור נכון את החברה שאיתה עובדים, ובעיקר להתייחס לפרמטרים הבאים.

ניסיון

כמו בתחומים רבים אחרים, ככל שהניסיון של חברת ייעוץ אסטרטגי נרחב יותר, כך הביצועים שלה טובים יותר.

הניסיון מסייע ליועצים לזהות מיד את נקודות התורפה שמונעות מהעסק להצליח (או מהארגון לממש את מטרותיו), לאתר הזדמנויות נכונות עבורו ולמפות במדויק את הדרכים שבהן כדאי לו להתנהל כדי להגיע למטרות שהוא מציב לעצמו. מומלץ לחפש חברות ייעוץ אסטרטגי שיש להן גם ניסיון כללי רב וגם ניסיון ספציפי בתחום שבו אתם פועלים.

קשב

כמו שירותים רבים אחרים, גם ייעוץ אסטרטגי איכותי באמת נשען על קשב מלא לצרכים ולדגשים של כל לקוח ולקוח. כמובן שנדרשת גם יכולת לקיחת אחריות והובלת העסק או הארגון אל המטרות המתאימות לו ביותר, אבל עוד קודם לכן חברות ייעוץ אסטרטגי אמונות על פענוח ה-DNA של העסק או הארגון, ולשם כך נדרש קשב רב.

חיבור

באופן טבעי טיב הייעוץ האסטרטגי של כל חברה שמציעה שירות זה מושפע מהרמה המקצועית של היועצים שעובדים בה. יחד עם זאת חשוב לזכור שמדובר בתהליך רגיש, שכרוך בלא מעט שינויים בעסק או בארגון ובהתאם נשען על אמון מלא מצד אנשי העסק או הארגון באותם יועצים – כך שגם האישיות שלהם משפיעה במידה רבה על תוצאות התהליך, ובפרט חשוב החיבור שאתם מרגישים עם אותם יועצים שמגיעים כדי לעזור לכם.

האם יש חשיבות להצעות המחיר של חברות ייעוץ אסטרטגי? 

השיקול האחרון בבחירת חברת ייעוץ אסטרטגי הוא זה הכספי. באופן טבעי רוב העסקים מעדיפים נותני שירות שמציעים מחירים אטרקטיביים. יחד עם זאת בתחום הספציפי הזה, המבחן הנכון הוא יחס עלות-תועלת, ולכן לא כדאי לייחס לעלות משקל נכבד יתר על המידה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
7 דרכים לקדם את העסק שלכם
קידום עסקים זה דבר שניתן לעשות בשלל דרכים, אבל אפשר לומר שאם אתם לא רוצים לראות את העסק שלכם נשאר...
קרא עוד »
דצמ 09, 2018
מודיעין עסקי
במאמר זה נספק לכם מידע על שירות מודיעין עסקי. שירות זה הוא העיניים של העסק שלכם כאשר הגב מופנה למקום...
קרא עוד »
אוג 29, 2021
שירות מקצועי של תליית שלטים בגובה – למי זה יכול להתאים?
שירות תליית שלטים מקצועי בגובה מתאים לכל מי שצריך לתלות שלטים מחלון או ממרפסת. זה שימושי גם לאנשים...
קרא עוד »
יול 19, 2022