חובה בכל ארגון – תפעול פנסיה למעסיקים

תפעול פנסיה למעסיקים

חיסכון פנסיוני הוא גם חובה על פי החוק וגם צעד מתבקש לכל מי שרוצה להבטיח לעצמו חיים עם איכות גם כשכבר לא יוכל לפרנס את עצמו מעבודה. עבור השכירים שבינינו, חלק גדול מההפרשות לאותו חיסכון פנסיוני – שיכול להתבצע דרך קופת גמל, ביטוח מנהלים או קרן פנסיה – מתבצע באחריות המעסיקים. שינוי משמעותי בתקנות שנכנס לתוקף ב-2018 הופך את האחריות של המעסיקים לתפעול הפנסיוני של עובדיהם לעוד יותר רחבה, ולכן כדאי להיעזר במומחים בתחום שיבצעו את כל הפעולות הנדרשות.

מה כולל השינוי מינואר 2018 בנושא התפעול הפנסיוני?

כאמור מאז 2018 תפעול פנסיה למעסיקים מתבצע באופן שונה. במועד זה נכנסה לתוקף תקנה המחייבת את המעסיקים – בכל ענפי המשק, ובכל חברה בכל גודל שהוא, כולל עסקים קטנים שמעסיקים עובדים בודדים (החל מ-5 מועסקים) – לדווח על ההפרשות הפנסיוניות שהם מבצעים מדי חודש באופן דיגיטלי ובפורמט שונה מזה שהיה נהוג עד 2017.

הפורמט המובנה מחייב כמובן למידה – או הפקדת הנושא כולו בידי מומחים לתפעול פנסיוני עבור מעסיקים.

כיצד בנויה המערכת?

המערכת שעליה מבוסס תפעול פנסיה למעסיקים, כולל כאמור חובת הדיווח, היא המסלקה הפנסיונית. מערכת מתקדמת זו נמצאת בפיקוחו של משרד האוצר, ובאופן טבעי נדרשת היכרות מעמיקה איתה כדי לעבוד איתה באופן מלא ובדיוק לפי התקנות העדכניות.

מה עוד כולל תפעול פנסיה למעסיקים?

הבסיס של שירות תפעול פנסיה למעסיקים הוא כאמור דיווחים שוטפים לגבי כל הפרשה לכל עובד, כולל למשל פרטי החשבונות בבנקים, הנתונים של קופות הגמל או קרנות הפנסיה ועוד. בנוסף יכולים מעסיקים לקבל דוחות חודשיים שיעזרו להם לוודא שאכן כל העובדים שלהם זוכים לכל ההפרשות הנדרשות, לקבל את כל המידע הדרוש להכנת טופסי 161 במידת הצורך, לקבל נתונים לגבי יתרות פיצויים (למאזנים) ועוד.

שקיפות מלאה

הדגש החשוב ביותר של התפעול הפנסיוני למעסיקים הוא שקיפות מלאה – כדי שיהיה ניתן לראות בכל נקודת זמן בדיוק מה בוצע. שקיפות זו מבטיחה גם שקט נפשי יקר ערך עבור המעסיקים וגם מיצוי מלא של הזכויות עבור העובדים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צלם לברית – למה חשוב לבחור צלם מקצועי
ישנם דברים מסוימים, שאנחנו לא יכולים לוותר עליהם כשאנחנו עורכים אירוע כזה או אחר. כך למשל, אנחנו לא...
קרא עוד »
דצמ 23, 2019
שלט לעסק למה זה חשוב
על פניו, השאלה למה אנחנו צריכים שלט לעסק היא די בנאלית, הרי בשביל שאנשים יוכלו להגיע אלינו, לזהות איפה...
קרא עוד »
אפר 25, 2019
הדפסת חוברות – איך בוחרים בית דפוס בצורה נכונה?
גם היום בעידן האינטרנט, עולם הדפוס לא הולך לשום מקום. אומנם במשך השנים היו הנחות מסוימות, שעם הזמן,...
קרא עוד »
דצמ 20, 2020