כל המידע על פיתוח מיומנויות חברתיות אצל ילדים

המעבר של הילד מהגן לבית הספר עשוי לעורר בהורה ובילד אינספור חששות, כיוון שבית הספר הוא מוסד גדול יותר בו גם המערכת החינוכית פחות עוטפת ומחברת מהגן. נוסף על עלייה ברמת הלימוד שהילד חווה, ילדים נחשפים בבית הספר לילדים וחברים חדשים העשויים להשפיע על תהליך ההסתגלות שלהם. לרוב ילדים מצליחים בהדרגה לרכוש חברים חדשים במקביל להשתלבות בחומר הלימודי, אך ישנם ילדים שחווים קשיים חברתיים המשפיעים גם על היכולות הלימודיות שלהם.

במקרים כאלו על הילדים להצליח לרכוש מיומנויות חברתיות, ולכן על ההורים להכיר את כל המידע על פיתוח מיומנויות חברתיות אצל ילדים.

כיצד לזהות קושי חברתי שהילד מפתח?

ההורים מכירים את ההתנהגות השגרתית של ילדים מגיל אפס, ולכן כאשר הילד מגלה שינוי מסוים בהתנהגותו חשוב להיות קשובים אליו ולנסות להבין את הקשיים שהוא חווה. לרוב ההורים יגלו כי מדובר על קושי חברתי שהילד סובל ממנו, כך לדוגמה ילדים שמעדיפים להישאר לשחק לבד בבית במקום לצאת אחה"צ לגן המשחקים, ילדים שאינם מוזמנים אף פעם למסיבות ימי הולדת או ילדים שתמיד הולכים וחוזרים לבד מבית הספר למרות שיש ילדים מכיתתם הגרים בקרבתם.

תהליך פיתוח מיומנויות חברתיות אצל ילדים

בדרך כלל הקושי החברתי שהילד חווה יהיה תוצאה של דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון, ולכן בתהליך פיתוח מיומנויות חברתיות אצל ילדים הם יוכלו לקבל את המיומנויות הנכונות להעצמה אישית והעלאת הדימוי העצמי החיובי שלהם, ורק לאחר שהם ירגישו שלמים עם עצמם ועם מספיק ביטחון הם יוכלו לרכוש חברים.

כדי שהילדים יצליחו לרכוש מיומנויות חברתיות בצורה יעילה, כדאי להיעזר בהדרכה וליווי מקצועי של מטפלים בהתנהגות שידריכו את הילד כיצד לפתח כישורים חברתיים ורגשיים. למידע נוסף בנושא קשיים חברתיים אצל ילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *