סדר וארגון להצלחה בעסקים – זהו ללא ספק אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור כל בעל עסק מכל סוג. כל עצמאי יודע כי ללא הקפדה על עבודה יעילה, מתוכננת ומחושבת, לא ניתן להתקדם כלל בעסק. הרי הזמן שמתבזבז על פעולות לא יעילות ולא אפקטיביות, יכול להיות מושקע בקידום העסק, בשיווק שלו במדיות השונות וכמובן בהתעסקות בשימור לקוחות קיימים. אך מי שלא טורח לעבוד בצורה מסודרת ויעילה, ימצא את עצמו מהר מאוד במצב שבו העסק נכנס לקשיים, הלקוחות לאט – לאט נעלמים והאופק לא נראה בהיר במיוחד. לכן כל בעל עסק חייב לקחת את עצמו בידיים, לארגן לעצמו שיטת עבודה מסודרת ומאורגנת ולוודא כי כל אחת מפעולות העסק השונות זוכה ליחס ולחשיבות המתאימה ביותר. הכוונה כמובן לכל דבר שקשור ללוגיסטיקה של העסק, כולל תשלום חשבונות, סידור מאורגן של הצעות מחיר, דרישות תשלום וכדומה והתנהלות מדויקת וקבועה עם רואה החשבון שלכם.
סדר וארגון להצלחה בעסקים – כיצד עושים זאת נכון?
קודם כל, מומלץ להתחיל מלסדר את אזור העבודה שלכם, תנסו תמיד לשמור על המשרד מסודר, נקי ומאוורר. מחקרים רבים שנעשו בנושא, הוכיחו פעם אחר פעם כי סביבה מסודרת תורמת רבות לחשיבה צלולה וברורה יותר. מעבר לסידור שולחן העבודה שלכם, כדאי לתת את הדעת לסידור הלו"ז שלכם. מומלץ להכניס ללו"ז את כל המשימות והמטלות שלכם הקשורות לעסק, להגדיר זמן ספציפי לכל מטלה ולהימנע ממצב שבו אתם דוחים משימה מסוימת מיום אחד למשנהו. תתחילו להתנהל בצורה מאורגנת ולבצע את המשימות שקבעתם לעצמכם, היות והדבר יתרום להתנהלות פרודוקטיבית וחלקה יותר של העסק. ניתן למשל להיעזר בתוכנות שונות המסייעות בניהול זמן, או כמובן להשתמש בלוח שנה פשוט או בחברה שמתמחה בייעוץ לעסקים
פ חשוב נוסף הוא ללמוד לתייק את כל המסמכים וכל החשבוניות של העסק בתיקיות מתאימות, על מנת לחסוך זמן יקר ועצבים בכל פעם שאתם זקוקים בדחיפות למסמך כלשהו.
לסיכום, אין שום ספק כי סדר וארגון תורמים המון להצלחה בעסקים. עסק שלא מתנהל בצורה הגיונית ומאורגנת, הינו עסק שלא יצליח להחזיק מעמד לאורך זמן. רק עסקים בעלי תוכניות עבודה מוגדרות, יוכלו להמשיך להתקדם ולהתפתח.
קראו גם על: סדנאות פיתוח מנהלים