דגשים חשובים לניהול אפקטיבי של עסק

מהו עסק מצוין ואיך להגיע לשם – קבלו דגשים חשובים לניהול אפקטיבי של עסק מאת יועצת עסקית

תכנון, ארגון ושליטה

ניהול אפקטיבי בעסק הוא תהליך של תכנון, ארגון ושליטה בארגון או בכל מערכת מורכבת על מנת להשיג מטרות ספציפיות. ניתן להגדיר ניהול אפקטיבי כיכולת לקבל החלטות שהן לטובת העסק תוך השגת מטרותיו.

זה חשוב כי ישנם סוגים רבים ושונים של סגנונות ניהול המשתנים בהתאם למטרתם. לדוגמה, לעסקים מסוימים עשויים להיות מנהלים שמתמקדים בלהבטיח שהעובדים יהיו מרוצים מעבודתם בעוד שאחרים עשויים להיות מנהלים שמתמקדים בלהבטיח שהעובדים יהיו פרודוקטיביים ויעילים.

שימוש נכון במשאבים 

ניהול אפקטיבי בעסק הוא היכולת לקבל החלטות שעוזרות לחברה להשיג את מטרותיה, אבל גם מעבר לזה. מדובר על בחירה נכונה ולקחת בחשבון את כל המשאבים הזמינים. זה מתייחס לפעולת התכנון, הארגון, הכוונה ובקרה של ארגון או עסק. ניהול אפקטיבי פירושו קבלת החלטות המתאימות למטרות החברה ואשר לוקחות בחשבון את כל המשאבים הזמינים ברגע נתון. מנהלים אפקטיביים מסוגלים לקבל החלטות על סמך נתונים ולקחת בחשבון כל היבט של האסטרטגיה של החברה שלהם. יש להם גם הבנה ברורה של התרבות והערכים הספציפיים של העסק שלהם, כך שהם יכולים לוודא שההחלטות שלהם מתואמות גם עם אלה.

הישגים בזכות ניהול אפקטיבי

להלן כמה מהמאפיינים העסקיים המצוינים שיש לכל חברה מצליחה.

  1. מנהיגות חזקה: מנהיג צריך להיות מישהו שמסוגל להעביר בצורה ברורה את החזון שלו ולעורר אחרים ללכת בעקבותיו. 
  2. מנהלים טובים צריכים גם להיות מסוגלים להאציל סמכויות ולהניע את חברי הצוות שלהם.
  3. תרבות תוססת: תרבות היא קבוצה של ערכים, אמונות, נורמות וסמלים משותפים המחברים אנשים. בליווי רוח המנהל, זה יעזור עם המורל והמוטיבציה.
  4. חיבור רגשי: חיבור רגשי הוא כאשר עובדים מרגישים שהם שייכים לחברה ורוצים לעבוד עבורה כי הם מרגישים טוב עם מה שהם עושים עבור החברה והמנהל שלהם.