חוקר פרטי – תוצאות איכותיות ודוגמאות חקירה

בסדרות טלוויזיה פענוח מבריק של חקירה אורך 50 דקות. במציאות ממש לא. להיות חוקר פרטי משמעו לעבוד בשעות ארוכות ומתישות, להתמודד עם עבודה קשה ומצבים לא צפויים.  תפקוד יעיל של חוקר פרטי מצריך הרבה סבלנות, תשומת לב לפרטים והכרת החוק. 

תחומי ההתמקצעות של חוקר פרטי הם רבים ומגוונים המחייבים ידע נרכש וניסיון רב.  בגופים בטחונים כמו שב"כ או משטרה ישנם צוותים או יחידות מקצועיות הממונות על כל תחום.

כללית ניתן לסווג את פעילותו של החוקר במגזר הפרטי לנושאים הבאים: תחקור ותשאול, מעקבים, חקירות בכיסוי וציוד טכני.

בין אם מדובר על חקירות הנוגעות לענייני המשפחה, אז חשיפת האמת יכולה לשפוך אור על התמונה המלאה ולאפשר למזמין לשקול את צעדיו ולהתנהל בדרך נכונה המבוססת על אמת ועובדות ולא על פנטזיות ותחושות לב. 

בחלק מהפעמים תוצאות החקירה דווקא יפריכו את החשדות והחששות וימנעו משבר שיכל להיגרם אילו לא היו מתבססים על עובדות, ובחלק אחר של המקרים יאפשרו למזמין לשקול את צעדיו או צעדיה בשיקול דעת. 

כך בדיוק גם בתחום העסקי. המידע מהווה אמצעי חיוני ומכריע בכל חברה בתהליך קבלת החלטות, גיבוש אסטרטגיה מול מתחרים וזיהוי הזדמנויות, כדאי להתייעץ עם משרד חקירות איכותי ומנוסה כדי למקסם את סיכויי ההצלחה ולהמנע מעוגמת נפש והוצאות מיותרות

כשהעיקרון הוא אחד, לשפוך אור על התמונה המלאה ולהתבסס בהחלטות על עובדות.

חשוב לציין כי לפי החוק לא יעסוק אדם כחוקר פרטי, אלא אם יש בידו רישיון לעסוק בחקירות פרטיות מאת הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים במשרד המשפטים.

סיפורי חקירה (1)

חיי חוקר פרטי מלאים בסיפורי הצלחה, וגם בסיפורי כישלונות.

שני השותפים בחברת הייטק מצליחה הגיעו לפגישה דיסקרטית במשרד החקירות, כל אחד במכוניתו החדשה והמאובזרת. האחד קיבל אספרסו קצר והשני ארוך. לאחר היכרות וכמה מילות נימוסין, סיפרו על בעיה של דליפת מידע בעסקם, ובעולם בו החידושים והתובנות הם הבסיס העסקי להתפתחות וליציבות, עשוי הדבר להובילם אל עברי פי פחת. 

 קיבלו הסבר על האפשרויות ודרכי הפעולה להתמודדות עם הבעיה שמהנדסים ותכנתים בחברתם לא הצליחו לפצח.

הוחלט להתמקד בגורם האנושי, מצלמות סמויות מוקמו וציוותי מעקב על עובדים שעלה החשד לגביהם, יצאו לדרך.

בסיום נפרדו, האחד, נסע למקום העבודה והשני ביקש להתפנות לשירותים. לאחר מס' דקות חזר והתיישב בכבדות על הכורסא. רציתי לשוחח באופן דיסקרטי על נושא נוסף, אמר, כבר די הרבה זמן מערכת היחסים בבית לא כשהייתה ומנקר בי החשד שמישהו אחר מעורב.

גם פה הוצבו ציוותי עיקוב – ובמקביל.

ביום המעקב השני, בשעות הצהרים, הגיעה אשתו של השותף למלון דירות בהרצליה. לאחר כמה שעות יצאה, חבוקה ע"י גבר – השותף השני. 

הסוף לא היה נעים, כי מחויבות ללקוח יש. גם פה וגם שם.

סיפורי חקירה (2)

כך הגבר שנכנס למשרד נראה כאחד שעולמו חרב עליו.  גבר במיטב שנותיו שנושא על גבו משא בלתי אפשרי. אחרי קפה ועוגיות הגיע עוד קפה ועוד עוגיות והבחור יושב שפוף ועיניו כבויות.  זוג עשיר, בית גדול ומטופח, ילדים,  ומזה תקופה משהו כבה במערכת בבית, ושיחות שלעיתים לא גלשו לצעקות הובילו למסקנה בלתי נמנעת של פרידה מתקרבת.

הגבר ידע לציין שככל שהיחסים בבית התדרדרו, אשתו פרחה וזרחה. צוותים יצאו לשטח והמערכת החקירתית התניעה. 

בתחילה הכל נראה שגרתי, הרבה בילויים עם חברות קפה, צחוקים, אבל תמיד סיימה אצל אותה חברה את הערב. ביום השלישי, ברכבה של החברה, הנשיקה הלוהטת לא השאירה מקום לדמיון במה הדברים אמורים.

לביסוס הראיות הוחלט לזמן אותן לחדר במלון ולתעד את מעלליהן. מכיוון שהרגישות בתקופת הליך גירושין עולה בחדות, הוחלט להתמקד בחברה.

נערת סקרים הגיעה בשעת ערב אביבית לבניין וביצעה סקר שיווקי בין דייריו, הבטיחה פרס שיוגרל בין המשתתפים בסקר.  ולמרבה הפלא החברה זכתה בפרס שכלל סופ"ש במלון. חוקרים המתמחים בתחום הטכני הגיעו בשעות הבוקר לחדר במלון והפכו אותו לאולפן, אחר התמקמו בחדר סמוך מול המסכים והמתינו.

בהתאם לתוכנית, הגיעו השתיים למלון, עליזות ומחייכות, כשצמוד אליהן צועד גבר חייכן במיטב שנותיו. עלו לחדר, הגבר הוציא טסטר מכיסו ובמס' דקות איתר ופירק את כל הציוד שהותקן. 

אז הסתבר שהחברה חשדה במקריות המוזרה של ההגרלה והביאה איתה ידיד, מנהל המחלקה הטכנית בשב"כ, שאמון על גילוי מערכות צילום והקלטה נסתרות.

____

הכתבה בשתוף מור חקירות ומבצעים – ברשיון משרד המשפטים והסמכה לתקן האיכות הבינלאומי iso 9001  , בראשות קציני מודיעין וחקירות בכירים במיל. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור קורס תפירה שמלות ערב?
בין אם את נחושה בדעתך לתפור בעצמך את שמלות הערב שלך, של חברותייך או אפילו לפתוח מותג שמלות ערב משלך....
קרא עוד »
דצמ 20, 2021
מכונת אריזה – איך היא יכולה לשרת אותנו?
בסרטים ישנים, הרבה פעמים בשביל להציג את הקושי של עבודה במפעלים, היה נהוג להציג סצנות של פועלים כשהם...
קרא עוד »
מרץ 26, 2023
ניקוי חלונות – איך עושים את זה בצורה נכונה
אין אמצעי או מתקן בבית ובעסק, שמתלכלך כמו חלונות. לא משנה היכן הם ממוקמים, אנחנו נמצא את עצמנו...
קרא עוד »
פבר 27, 2020