החלום של רוכשי דירות חדשות הוא די פשוט וברור. לקבל את המפתח מהקבלן, לרהט אותה ולהתחיל לחיות בה. הרי לשם כך הם רכשו אותה. כך הם יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר מזו שהיתה להם עד כה.
אך הרבה פעמים החלום הזה מתחיל על רגל שמאל, לצערם. מיד כשנכנסים להתגורר במבנה, מגלים שיש בו בעיה מסוימת. דוגמא טובה לכך היא, נכנסים אל המבנה ומגלים שמתחילים להיווצר כתמי רטיבות באזורים מסוימים. כתמים אלו מלמדים אותנו שני דברים. ראשית, יש בעיה באיטום ובבידוד של המבנה, שנית, ייתכן ויש בעיה בצנרת ולכן הכתמים האלה נוצרים.
השאלה היא, מה עושים במקרים כאלה. הרי אם בעיה בשלב כל כך מוקדם, צריך לטפל בה כמה שיותר מהר על מנת שיהיה ניתן ליהנות מאיכות החיים כפי שאנחנו רוצים ומקווים, לאור העובדה שהשקענו כל כך הרבה זמן וכסף ברכישת מבנה חדש.
בעקרון, יש שני דברים שעלינו לעשות. בתחילה עלינו לקרוא לקבלן ולהראות לו את מה שקורה במבנה. מאחר וזה עתה קיבלנו את המפתחות ונכנסנו להתגורר בדירה, הרי שהאחריות עדיין בפועל. בכל עסקת רכישה של מבנה, הקבלן מתחייב לספק אחריות למשך מספר שנים, כך שאם חס וחלילה קורה משהו, הוא מבצע תיקון מלא. זה חשוב מאחר וזה אומר שהוא אמור להזמין אנשי מקצוע ולבצע את כל תהליך התיקון בעזרתם, על חשבונו.
הדבר השני שחשוב לעשות זה, להזמין חברת בדקת בית שתוודא שתהליך התיקון בוצע כראוי. ברמת העיקרון, היינו צריכים לעשות את זה עוד קודם. כלומר, היינו צריכים לפני שנכנסו למבנה, להזמין את החברה שתבדוק האם כל תהליכי העבודה בוצעו כראוי. במידה ולא שינו כך או עשינו והחברה לא איתרה את הבעיה מסיבות שונות, עדיין חשוב שנזמין אותה כעת, בשביל לוודא סופית שאכן התיקון בוצע כראוי ואין שום בעיה.
בכל מקרה, עלינו לזכור, אם יש בעיית רטיבות או כל בעיה אחרת במבנה, מי שאחראי על התיקון ומי שאמור לממן אותו, זה הקבלן ממנו רכשנו את המבנה.