כיום רבים מהעסקים מחזיקים באתר, ורבים מבעלי האתרים מבינים שאתר לבדו אינו מספיק, אלא יש צורך בעבודת קידום אינטנסיבית – מקצועית, ממוקדת וארוכת טווח. מכאן שרוב בעלי האתרים מבקשים להמשיך לעסוק בתחום בו הם טובים ולאפשר למומחים בשיווק לעסוק בקידום האתר. עם זאת, בנקודה זו רבים נוטים ללכת לאיבוד, לא סגורים כיצד נכון לבחור מקדם אתרים. כאן גוגל בכבודה ובעצמה נכנסת לתמונה ומגישה עזרה – מספרת כיצד בוחרים מקדם איכותי. מעניין? לא רק מעניין אלא גם חשוב ביותר!
הכירו את המטרות השונות
בבחירת בעל המקצוע שיסייע לכם למנף את האתר, חשוב להיצמד אל הנחיות לבחירת מקדם אתרים. פה נחדד שהשאיפה הראשית של כל עסק באשר הוא הינה זהה: שהאתר יופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. כיצד עושים זאת? בעזרת ידע פנימי, יכולות והתמדה. עוד נציין שלצד מטרת העל, גם ישנן מטרות נוספות: מקדם אתרים צריך לשפר את חווית הגלישה באתר, להמליץ על הטכניקות הרלוונטיות ביותר עבור תיאום ידידותי בין האתר למנוע החיפוש, למקד את קהל היעד, לאפשר משחק בין האתר לבין הפלטפורמות הדיגיטליות ולהתאים את האתר הן לדסקטופ והן למובייל.
החלטה מוכחת
יש להבין שתהליך קידום אתרים לוקח זמן, בין 4 ל12 חודשים. מכאן שחשוב ביותר שמקדם האתר יקבל החלטה מושכלת אודות תהליך העבודה, ואף יגבה את ההחלטה מול מקור מוסמך. כך למשל ניתן לתאר בבלוג מקצועי מהי המטרה של האתר לצד הגישה הנבחרת עבור טיפול, ולהציג את התגובה המקצועית ללקוח.
עריכת ראיון
אין לבחור מקדם אתרים מבלי להעביר אותו ראיון מקצועי. כיצד עושים זאת? יש לבחון באיזו רצינות הוא מתייחס לעסק, עד כמה הוא חותר להבין מהי המהות ומהו הערך המוסף, יש לוודא שהעסק אכן מעניין אותו ושהוא חש ביטחון אל מול המשימה. בנוסף ראוי לצפות מהמקדם שישאל שאלות – שייבחן מהם אפיקי הפרסום הקיימים ומהם מאפייני קהל היעד, מיהם המתחרים (וכיצד הם פועלים) וכדומה.
המלצות
חשוב ביותר לבחון המלצות. מכאן שמקדם איכותי לא יהסס להפנות ללקוחות קודמים. את הלקוחות יש לשאול כיצד עבדה מערכת היחסים, עד כמה הורגשה רמת האכפתיות, האם המקדם ידע להעניק שירותים משלימים (כגון שירותי כתיבת תוכן), ועד כמה היה לו חשוב להטמיע אצל כלל עובדי העסק כיצד עובדים עם מנוע החיפוש.
תחשפו ותבחנו
כל עוד מרגישים שניתן לסמוך על המקדם המועמד, יש לחשוף אותו לנתוני גוגל אנליטיקס ולנתוני הSearch console. לאחר מכן בקשו את דעתו לגבי השינויים הנחוצים ובחנו אם הוא התייחס כראוי לדיוק הבעיה, לאופציות הפתרון, להערכת הזמן ולסך המאפיינים שעשויים להשפיע באופן חיובי על השינוי המיוחל.
היכרות ראשונית עם עולם המונחים
אינכם בקיאים בתחום ועל כן אינכם יודעים אלו מונחים יש לצפות שמקדם האתרים יעלה בראיון? ובכן גוגל הכינה רשימה – להעתיק ולשמור! בראיון הבא שתקיימו תצפו לשמוע את המונחים הבאים: מחקר מילות מפתח לצד מילות מפתח שכוללות את שם המותג, מצב הרשת, יכולת הסריקה וההשפעה על התקציב, מצב השרת, עדכון תוכן ישן, המרות, קישורים פנימיים, כניסות, שיתופי פעולה עם רשתות חברתיות וסדרי עדיפויות.
שיתוף פעולה
עתה יותר ברור כיצד לבחור מקדם אתרים, אך פה נעצור ונוסיף ששיתוף הפעולה הנו קריטי, ואף ההבנה שמדובר בתהליך ממושך (שאינו משיג תוצאות באופן קסמי, אלא דרושה השקעה ולצידה גם הוצאה) חשובה ביותר. עוד נחדד שהרבה פעמים שווה להוציא יותר מאשר פחות, וזאת כי הוצאה שאינה מספיקה עשויה להיזרק לפח – להתגלות כמיותרת, וגם זאת מקדם אתרים מקצועי צריך לציין.