בשנים האחרונות ניתן לראות איך שוק הרכבים הולך וגדל משנה לשנה. ההוכחה הטובה ביותר לכך, היא הכמות של פקקי התנועה שנוצרים בכל כבישי הארץ, במיוחד בצירי תנועה מרכזיים בדרך לערים הגדולות כמו תל אביב, אשדוד, חיפה ועוד.
כמו ששוק הרכבים הולך וגדל, כך מחירי הרכבים הולכים ויורדים בהתאם. ניתן לומר שברגע שרכב עולה לכביש בפעם הראשונה, גם אם מדובר ברכב חדש משנת הייצור הנוכחית, הוא מיד מתחיל לאבד מערכו. בגלל שרכב פועל על פי חלקים מכניים וחשמליים, כך השיק והבלאי שלו גדולה יותר. ככל שנוסעים יותר ברכב ומשתמשים בו בתדירות גדולה יותר – כך הוא נשחק מהר יותר ומאבד מערכו מהר יותר.
הקשר בין לוח הקילומטראז' לבלאי של הרכב
כפי שנאמר, רכב שנוסעים בו יותר כך הוא נשחק ומתבלה מהר יותר. אחת מהדרכים לדעת כמה כל רכב נוסע ומה תדירות השימוש בו, ללא צורך באבחון מקצועי על ידי בעל מוסך, פשוט מסתכלים על לוח הקילומטראז' של הרכב רואים כמה קילומטר הרכב נסע.
הממוצע של קילומטראז' לרכב בארץ הוא בין 16 ל-17 אלף קילומטר בשנה. כך שאם רכב שכבר שנתיים על הכביש ומד הקילומטראז' שלו מראה כ-40 אלף קילומטר, זוהי הוכחה שהרכב הזה נסע המון וכך הסיכויים לבלאי ושחיקה מכנית הם גבוהים יותר.
מה עושים עם רכב ישן שעבר כבר מאות אלפי קילומטרים?
על פי החישוב של ממוצע הקילומטראז' השנתי, זה אומר שישנם רכבים ישנים מאוד שנמצאים על הכביש עשרות שנים, כך שהם עשו כבר מאות אלפי קילומטרים במהלך השנים. רכבים כאלו לרוב יהיו בעלי תקלות מכניות מקיפות וגדולות.
במקום להשקיע כסף רב בתיקון שלהם, ניתן פשוט למכור אותם לחברת פירוק רכבים ולהרוויח מכך כסף.
מהי חברת פירוק רכבים
חברת פירוק רכבים מעניקה שירות של גרירה ופירוק רכבים ישנים שאינם נוסעים, או מצריכים תיקונים חוזרים ונשנים וכך הוצאות כספיות גדולות. חברת הפירוק דואגת לפרק ולמכור את החלקים של הרכב עבור שימוש עתידי כחלקי חילוף, או למחזור וכך מעניקה לבעלי הרכב הישן כסף כתוצאה מהמכירה והרווח שהרכב יכול להכניס.
פנו עוד היום אל קונה רכבים לפירוק