ד"ר קובי שגיא – הרטבת לילה – חד פעמית או בעיה?

הרטבת לילה - חד פעמית או בעיה

ילדים רבים מתמודדים עם בעיית ההרטבה. מדובר כידוע על בעיה מורכבת ולא נעימה כלל שפוגעת באיכות החיים ומגבילה את הילד. ילד שמרטיב בלילה לא יוכל לישון אצל חברים, לא יהיה לו נעים לארח, וגם כל חופשה או יציאה מהשגרה עשויה להיות לגמרי לא רצויה עבורו. יש מקרים בהם ילד מתמודד עם הרטבה מסיבית בה כמעט ואין לילות שהוא קם בבוקר יבש. אלו מקרים קיצוניים שקיימים וחשוב למצוא את הדרך להתמודד איתם, תוכלו להתמודד עם הנושא לצד ד"ר קובי שגיא. אבל יש מקרים אחרים בהם הילד מרטיב מפעם לפעם. האם מדובר בבעיה של ממש או תקרית חד פעמית?

הילד וההורים

הרטבה חד פעמית היא מקרה שעלול להתרחש לכל אחד. כן, גם אם הילד נגמל לפני מספר שנים הוא עלול לקום ביום אחד בהיר ולגלות שהוא רטוב. זה לא נעים ולגמרי לא מוצלח אבל זה לא אומר שמדובר בבעיה שיש לטפל בה. היות ותקרית מקומית לא מלמדת על הכלל כולו. יתכן וביום קודם הוא שכח ללכת לשירותים לפני לכתו לישון, אולי שתה יותר מהרגלו, ואולי שנתו הייתה עמוקה מאוד בגין כל סיבה שהיא. וזה אומר שמקרה חד פעמי כמובן אינו מצריך טיפול וגם לא התערבות. הילד יסיק את המסקנות שלו וילמד מה עליו לעשות ומה חשוב לזכור לפני שהולכים לישון.

אך במידה ומדובר על ילד שמרטיב מפעם לפעם, ועבורו לילה יבש הוא לגמרי לא עניין שבשגרה כן יומלץ על טיפול של ד"ר קובי שגיא. כיוון שזו בעיה של ממש שמלווה את הילד ואחוזים משמעותיים מהלילות שלו מלווים בהרטבות. כמובן שיש לקחת בחשבון גם את הגיל של הילד ואת הגיל בו הוא נגמל מחיתוליו. כמו כן חשוב לציין כי יש בעניין זה פן תורשתי. כך שאם מדובר על משפחה בה כל הילדים נגמלו בגיל מאוחר יחסית אין סיבה לדאגה ולגמרי לא צריך לרוץ לטיפול.

ד"ר טל שגיא ממליץ

במקרה בו הילד גדול וההרטבות מתרחשות לעיתים קרובות חשוב לפנות לטיפול של ד"ר טל שגיא ולפתור את הבעיה מהשורש. ובכך לאפשר לילד לשמור על ההיגיינה האישית שלו בכל לילה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיעורים בגיטרה בס – איך בוחרים את המורה הנכון
כל מי שמעוניין ללמוד לנגן על גיטרה בס, יכול ליהנות מאופציות רבות ומגוונות, הן מבחינת מורים פרטיים...
קרא עוד »
ספט 22, 2021
מה צריך לדעת על טיפול EMDR  
הרעיון שמונח מאחורי שיטת הטיפול EMDR, הינו ההנחה כי המוח הינו מערכת מסתגלת, אשר קולטת את כל התמונות ואת...
קרא עוד »
פבר 26, 2020
מוצרי פרסום לעסקים – מה עומד מאחורי זה ולמה זה חשוב?
השאלה הכי חשובה שכל מנהל צריך לשאול את עצמו היא כמה לקוחות יש לו בעסק. זה נכון אם אנחנו מדברים על בעל...
קרא עוד »
אוק 13, 2018