החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה מאלץ כל חברה או בעל עסק המזמינים שירות מחברות כוח אדם, להיות אחראיים על זכויות עובדי הקבלן המועסקים אצלם. במילים אחרות, במידה ועובד שמירה או עובד ניקיון המועסק על ידי חברת כוח אדם מנוצל בזמן שהוא עובד בחברה שלכם, אתם אחראיים על כך הן מבחינה פלילית והן מבחינה אזרחית. לכן כל חברה חייבת לשמור על הזכויות של העובדים שמועסקים אצלה, הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה. מסיבה זו בדיוק, חשוב להעסיק בודק שכר מוסמך רו"ח מטעם משרד העבודה, על מנת לוודא כי כל עובדי הקבלן זוכים לזכויות השונות המגיעות להם לפי חוק. יש צורך לבצע בדיקות תקופתיות, על מנת לוודא כי הכול מתנהל בהתאם לחוק.
בודק שכר מוסמך משרד העבודה – מיהו ומה מייחד את תפקידו?
קודם כל, חשוב להדגיש כי בודק שכר מוסמך הינו בדרך כלל רואה חשבון, אשר מכיר היטב את כל החוקים והתקנות הרלוונטיים. למעשה האחריות המוטלת עליו היא עצומה, לכן מדובר על אדם מנוסה ומקצועי, שיהיה מסוגל לאתר את הדקויות הקטנות ביותר. חברות רבות בוחרות לעבוד עם בודקי שכר, מתוך ההנחה כי ניתן להתבסס על הממצאים שלו, ובכך להימנע מאחריות פלילית או אזרחית כלפי עובדי קבלן שלא קיבלו את מלוא הזכויות שלהם. כמובן שבמידה ונמצאה הפרה כלשהי בזכויות העובדים, המעסיק מחויב להפסיק אותה בצורה מידית ולתקן את המעוות וכך גם מהצד השני עליו מוטל טיפול בקנסות משרד העבודה למשל. בודקי שכר חייבים להיות בעלי תואר אקדמאי הנכלל ברשימת המקצועות המאפשרים להיבחן לתפקיד, כאשר לרוב מדובר על רואי חשבון או עורכי דין. מעבר לכך, הוא חייב להיות בעל עבר פלילי נקי, היות ולא ניתן לעסוק בתחום עם עבר פלילי.
לסיכום, בודק שכר מוסמך משרד העבודה הינו אדם שמטרתו לבחון כי כל העובדים בחברה או בבית העסק, מקבלים את הזכויות המגיעות להם לפי חוק. ברוב המקרים, נהוג לקחת בודק שכר על מנת לבחון את מצבם של עובדי הקבלן, אך לא רק. מומלץ לעבוד עם בודקי שכר במקרים של פתיחת עסק חדש, מעבר לתוכנת שכר חדשה שיש ללמוד, תלונות לגבי הנכונות של תלוש השכר וכדומה.