מה זה ליטיגציה מסחרית ולמי היא מיועדת?

ליטיגציה מסחרית היא תהליך של פתרון מחלוקות בין עסקים או אנשים פרטיים. זה מנהג מקובל בארצות הברית ובמדינות אחרות. מטרת ליטיגציה מסחרית היא להשיג פסק דין שיכריע את המחלוקת. בשנים האחרונות חלה עלייה בליטיגציה מסחרית עקב התגברות התחרות והעלייה בסיכון לעסקים. ליטיגציה מסחרית יכולה להיות יקרה לשני הצדדים, אך היא גם מספקת יתרונות כמו פתרון מחלוקות ואיסוף ראיות לתיקים עתידיים.

מהי ליטיגציה מסחרית ולמי היא רלוונטית?

ליטיגציה מסחרית היא תהליך של פתרון מחלוקות בין עסקים או אנשים פרטיים. זה לא בית משפט פלילי או אזרחי, אבל זה יכול לשמש כדי לפתור סכסוכים שהם לטובת הציבור. ליטיגציה מסחרית כוללת בדרך כלל צד אחד שתובע צד אחר בגין נזקים או הוצאות משפטיות. התובע הוא מי שפותח את התיק והנתבע הוא מי שנתבע. התובע מקבל פסק דין לטובתם אם ינצח ואם יפסיד, ייתכן שיהיה עליהם לשלם חלק מהחשבונות המשפטיים של יריבו וכן את החשבונות המשפטיים שלהם.

סוגים של ליטיגציה מסחרית:

ליטיגציה מסחרית היא תהליך שבו צדדים בסכסוך עסקי מבקשים לפתור את המחלוקות ביניהם באמצעות בתי המשפט. ליטיגציה מסחרית עשויה להיות תהליך יקר וגוזל זמן עבור כל המעורבים. עלויות הוצאות משפט, אגרות משפט ועדים מומחים הינן משמעותיות.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של ליטיגציה מסחרית: נזיקין, חוזים ומשפט חוקתי. תיקי נזיקין כרוכים בטענות שצד אחד עשה משהו לא בסדר או גרם נזק לרכוש או לאדם של צד אחר. מקרי חוזה כוללים מחלוקות בין שני צדדים שהסכימו לחוזה כגון הסכם מכירה או שירות. מקרים של חוק חוקתי מובאים כאשר צד אחד אינו מסכים עם פעולותיו של צד אחר על בסיס החוקה ו/או החוקים של קנדה או תחום השיפוט הפרובינציאלי בו הוא מתגורר.

לקבלת ייעוץ משפטי >>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *