תקשורת בינאישית טובה היא הבסיס המהותי לקשר איכותי ונעים בין שני אנשים ויותר, ולמעשה זוהי הדרך היחידה בה אנשים יכולים לתקשר עם הסביבה בצורה חיובית ונכונה מבלי להיתקל בפרצופים מבולבלים, כועסים, עצובים או תגובות שליליות אחרות שמשפיעות בסופו של דבר על תקשורת בינאישית. משום שמדובר על מרכיב חשוב ובלתי נפרד מיצירת תקשורת עם הסביבה, הוא מלווה כל אחד מאתנו בכל רגע ושלב בחיים – ובמאמר הנוכחי נעסוק בדרכים בהן ניתן לעבוד ולפתח את התקשורת הבינאישית הנכונה.
תקשורת בינאישית בחיי היומיום
שיחה בין בן/ת זוג, ילדים, חברים, בני משפחה או כל אדם אחר כרוכה ביצירת תקשורת פנים מול פנים, כך שהבעות הפנים, מחוות גוף וגם הקול משפיעים על התקשורת שנוצרת במהלך השיחה. לרוב תקשורת בינאישית נכונה בין אנשים היא כזו המתנהלת בטון נמוך עם הבעות פנים חיוביות, אך ישנם מקרים בהם יש להתאים את הסיטואציה לתקשורת הנכונה – דבר שניתן לעבוד עליו ולשלוט עליו לפי הצורך בליווי של מאמן אישי.
תקשורת בינאישית בעסקים
גם במהלך הקריירה לתקשורת בינאישית יש השפעה חשובה על ההצלחה העסקית, בין אם מדובר על עובד שכיר בחברה או בעל עסק המנהל אנשים. כדי שתהליכי העבודה יתנהלו על הצד הטוב ביותר, חשוב לדעת כיצד לשמור על תקשורת בינאישית נכונה בין כל העובדים והמנהלים, וכך לשמור על סביבת עבודה נעימה וגם פרודוקטיבית.
במקרה שבעל העסק מרגיש שהוא לא מצליח ליצור תקשורת נכונה עם צוות העובדים שלו, או לחילופין הוא מזהה כי קיימת בעיית תקשורת נעימה בין צוות העובדים – יהיה נכון להיעזר בליווי של מאמן אישי לעסקים, שיסייע לכל אחד מהצדדים לשמור על תקשורת בינאישית חיובית עבור ההווי החברתי ושטף העבודה.
קראו עוד על הנושא באתר: https://www.doritcoaching.com/