מכירת רכב ישן לפירוק – באילו מקרים כדאי

מכירת רכב ישן לפירוק

מכירת רכב לפירוק

רכב הוא הנכס השני בחשיבות אחרי בית. בעוד שבית נהנה ממוניטין של יציבות "בית לא מפרקים", רכב בהחלט מפרקים ויש לכך כמה סיבות.

הרכב הממונע הראשון פותח בשנת 1770 ורק בשנת 1908 הגיעה "עגלת – מכונית" ממונעת לישראל.

מחירי הרכבים, כושר ההשתכרות, מצוקת התחבורה הציבורית, פתרונות האשראי ותרבות הצריכה,  הפכו את הרכב לזמין ונגיש לכל כיס וכיום כמעט בכל בית יש לפחות רכב אחד.

לצד זה, מודעות אקולוגית לזיהום המגיע מהרכבים, מודעות בריאותית לחשיבות הפעילות הגופנית, מודעות כלכלית והצפיפות על הכבישים, הביאו אנשים להפחית את השימוש ברכב ולא פעם גם לוותר עליו כליל ועל כן מתבצעת יותר מכירת רכב ישן לפירוק .

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצבת כלי הרכב במדינת ישראל עמדה בשנת 2020 על 3,689,300 רכבים מתוכם 3,173.300 פרטיים – גידול של 2.9% אך ביחס לשנים עברו מצבת כלי הרכב נמצאת במגמת ירידה. לשם השוואה, רק בשנת 2016 חל גידול של 5.6% ובשנת 2017 רק 4.8% וכן הלאה.

כאשר מדובר ברכב חדש יחסית או ברכב ראשון – שני לבית אב, סביר שישאר על הכביש וימשיך לממש את יעודו ככלי התחבורה המשפחתי.

יחד עם זאת ומכל הסיבות שמנינו, הקלות והפשטות שבהן אפשר להחליף רכב, או ההחלטה לצמצם את הצי המשפחתי משיקולים כלכליים או אקולוגיים מביאים אנשים להיפטר מרכבים ישנים, חלקם מוכרים אותם לבעלים חדשים וחלקם מוכרים אותם לפירוק.  רק בשנת 2020 נגרעו ממצבת כלי הרכב במדינת ישראל כ – 227 אלף רכבים.

 

מתי כדאי למכור רכב לפירוק?

*  כאשר הרכב ישן ולא מצדיק את ההשקעה פונים אל פירוק רכבים במרכז

*  כאשר הרכב טוטאל – לוסט בעקבות תאונה ומיועד לגריטה

*  כאשר הרכב אינו עומד בתקינה לבטיחות וגהות ואין כוונה לחדש לו טסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *