מיגון חומרים מסוכנים

מיגון חומרים מסוכנים

מיגון בתנאי מזג האוויר וברמות האיום השונות

מיגון חומרים מסוכנים מכיל פלטות עבור מיכלים, צנרת, רתמות, מערכת כבילה. כל דבר שיש בו זרימה של חומרים מסוכנים עלול לגרום לאסון באירועי הדף ורסיסים, לכן צריך למגן את החומרים המסוכנים כראוי. המיגון צריך לעמוד בכל תנאי מזג האוויר, להתאים לכל רמת איום בהתאם לדרישות של פיקוד העורף, לעמוד בפני טילים, מרגמות, קסאמים וקטיושות. המיגון צריך להיות קל משקל, האחזקה שלו צריכה להיות ידידותית לסביבה ופשוטה להפעלה.

 

חומרים מסוכנים בבית, במפעל, במשרד ובכל ענף נוסף בתעשייה

המשרד להגנת הסביבה בתפקידו מונע חומרים מסוכנים בסביבה, אך בכל זאת קיימים חומרים מסוכנים המהווים איום על בריאותו של האדם ועל הסביבה. איום אשר משפיע על הביטחון שלנו ועל איכות הסביבה. בעת מתקפת טילים ובעת איום טילים עתידי צריך להיערך בהתאם ולמגן את אותם החומרים המסוכנים. חומרים אלה יכולים להימצא בבית, במפעל, במשרד, בכל ענף בתעשייה. כל רעל וכל כימיקל מזיק נחשבים לחומרים מסוכנים שדורשים הגנה כדי למנוע את האסון הבא בעת מתקפה.

 

בעת ירי, בעת תאונה, בעת נחיתת טיל – בואו למנוע את האסון הבא

הצורך של מיגון חומרים מסוכנים נמצא בראש סדר העדיפויות. אם יתבצע ירי, אם תתבצע תאונה, אם טיל ינחת באזור – ייגרם אסון, ולכן חשוב להסדיר את העניינים מראש. כל הזזת חומר ממקומו יכולה לגרום לחבלה בסדר גודל שלא חשבתם עליו, לכן גם המתפעלים את החומרים נוהגים במשנה זהירות, לא כל אחד רשאי להתעסק עם החומרים המסוכנים, לכן נדרשת הגנה כפולה – גם ביום יום בעת התפעול של החומרים על ידי אנשים מוסמכים וגם בשעת חירום, אם החומרים יחדרו למקומות לא רצויים ויובילו לתוהו ובוהו שלם.

 

מיגון חובה, ויפה שעה אחת קודם

מכאן מוסקת המסקנה כי מיגון חומרים מסוכנים הוא חובה, ויפה שעה אחת קודם. רק חברה בעלת תקנים מחמירים רשאית ליצור מיגון לחומרים המסוכנים. היא עושה זאת על פי התקנים הנקבעים, כאשר פיקוד העורף נמצא בתמונה, מנחה ומבקר כדי למגן כל חומר מסוכן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מי הם אורי זכי ותמר זנדברג
בפוליטיקה ישראלית ישנם לא מעט חבר'ה צעירים אשר מגיל צעיר מעורבים כך או אחרת בפעילות ציבורית,...
קרא עוד »
פבר 13, 2023
האלכימיה של הרכב: הפיכת כלי רכב לברזל
חיסול כלי רכב למרכיבים הבסיסיים ביותר שלהם - בעיקר ברזל - עשוי להיראות כמו מחשבה שלאחר מכן תעשייתית....
קרא עוד »
אוג 29, 2023
מדוע הבית שלכם זקוק לתקרה אקוסטית
עיצוב הבית הפך להיות דבר שבשגרה עבור כל אחד שיש ברשותו בית או דירה פרטית. גם כאלו שמתגוררים בדירות...
קרא עוד »
יונ 22, 2019