איך עובד מסוף אשראי?

מסוף האשראי הוא מכשיר המאפשר לבצע רכישות ולקבל הלוואות. הוא משתמש בפס מגנטי בגב הכרטיס כדי לקרוא נתונים ממנו. לאחר מכן, הנתונים נשלחים למחשב לעיבוד. מסופי אשראי משמשים קמעונאים, בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים לעיבוד תשלומים או בקשות להלוואות. מסופי אשראי מאפשרים לצרכנים לבצע רכישות מבלי לעבור את הטרחה של נשיאת מזומנים או שימוש בכרטיס בנק לתשלום. מסוף האשראי הוא מכשיר אלקטרוני המאפשר למשתמשים לבצע רכישות ולקבל הלוואות. הוא משתמש ברצועה מגנטית משולבת בגב הכרטיס וכן במחשב על מנת לטפל בתשלומים ובקשות להלוואה.

אילו עסקים זקוקים למסוף אשראי?

מסופי אשראי נמצאים לרוב בבנקים, בחנויות ובמקומות אחרים שבהם אנשים צריכים לבצע רכישות. הם מכשירים אלקטרוניים המאפשרים ללקוחות לרכוש מוצרים או שירותים באמצעות כרטיס אשראי. ישנם שני סוגים עיקריים של מסופי אשראי:

פס מגנטי וכרטיסי שבב. מסופי אשראי קיימים מאז שנות ה-70 והם התפתחו לאורך השנים והפכו יעילים יותר וקלים יותר לשימוש עבור הצרכנים. כרטיסי רצועה מגנטית פועלת על ידי החלקת כרטיס של צרכן דרך מכונה אשר לאחר מכן קוראת את המידע על הפס המגנטי של הכרטיס, שנמצא בקצה אחד של הכרטיס, ולאחר מכן שולחת אותו דרך קורא אלקטרוני בקצה אחר של המכונה שקורא את פרטי החשבון משבב מחשב בצד השני של הכרטיס. 

לסיכום;

מסוף האשראי הוא מכשיר המשמש להעברת כספים מאדם אחד לאחר. זוהי מכונה שעוקבת אחר העסקאות, הזיכויים והחיובים. מסוף אשראי פועל באמצעות קריאת הרצועה המגנטית בגב צ'ק או פיסת נייר ולאחר מכן שימוש בתוכנה למעקב אחר העסקה בזמן אמת. מסופי אשראי מסוגלים גם לזהות מטבעות מזויפים באמצעות אור אולטרה סגול או אור אינפרא אדום. מידע נוסף באתר ברק קופות ממוחשבות

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כלי עבודה שכל בעל מוסך חייב להכיר
כל מי שמנהל מוסך חייב להכיר את הכלים הבסיסיים שהם הופכים להיות שימושיים מאוד ביום העבודה. בעזרת כלים...
קרא עוד »
יונ 26, 2019
למה בתי הספר עברו להשתמש בלוחות מחיקים?
בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה ברורה לפיה לא מעט בתי ספר עברו להשתמש בלוחות מחיקים. הסיבה לכך ברורה...
קרא עוד »
מאי 18, 2021
את שירות פנצ׳רייה ניידת אתם כבר מכירים?
תדמיינו מצב שבו אתם נוסעים להנאתכם ופתאום ללא כל סימנים מקדימים אתם מגלים כי יש לכם פנצ'ר ברכב? קשה...
קרא עוד »
דצמ 15, 2019