סמכותו של נוטריון

נוטריון

הכל התחיל ברומא

חוק הנוטריונים שנוצר בתשל"ו 1976 הסדיר את העיסוק של הנוטריון. בעבר הייתה הבחנה בין נוטריונים ציבוריים ובין אלה הפרטיים. כיום ההבחנה כבר לא קיימת. הכל התחיל ברומא העתיקה. נוטריון ציבורי היה עורך דין שמתוקף סמכותו היה לאשר מסמכים המיועדים לארץ. נוטריון פרטי היה עורך דין שמתוקף סמכותו היה לאשר מסמכים המיועדים לחוץ לארץ. כיום עורך דין אחד הוא בר סמכות לכל סוגי האישורים.

 

אישור מסמכים משפטיים

הידעתם? בית המשפט מכבד מסמכים משפטיים שונים רק אחרי חתימה של נוטריון. עורך דין שעבר הכשרה וקיבל רישיון ממשרד המשפטים הוא היחידי שיכול לשמש מקור סמכותי לעניין. כשאתם בוררים את עורך הדין שמולכם לענייני הנוטריון, ודאו שהוא אכן רשאי להיות המאשר על פי רישיון בר תוקף שקיבל. בחרו עורך דין מתאים השומר על אתיקה מקצועית, בעל ניסיון ומקצועיות ללא פשרות.

 

 

מתי עורך דין הופך לנוטריון?

כדי להיות נוטריון צריך להיות אזרח ישראלי, בעל ותק בעריכת דין של עשר שנים לפחות, ללא עבירות חוק, מישהו שלא הושעה מתפקידו כעורך דין, מישהו שעבר הכשרה מיוחדת בתחום. ועדה מיוחדת במשרד המשפטים מוסמכת להעניק את הסמכות לעורך הדין על פי לימודיו, מסמכיו והתנאים המקדימים לקבלתו. בספר הנוטריונים משאיר הנוטריון החדש דוגמת חתימה לתיעוד, ואחר כך רשאי לצאת לדרך.

 

אמנה בין לאומית

אישור נוטריון חשוב והוא נקבע על פי אמנה בין לאומית שהוצגה החל משנת 1961. על פי האמנה, עובד ציבור בעל הכשרה יכול להיות האדם שמאמת מסמכים הדורשים תוקף משפטי. יושרת הנוטריון חשובה מאוד לכל סוגי המסמכים הנחוצים לשירותיו של הנוטריון הנבחר. ישראל כמו מדינות נוספות חתומה על האמנה, ולכן רשאית למנות נוטריונים ישראלים מטעמה.

 

פעילויות הנוטריון וחתימתו

פעילויות הנוטריון כוללות אימות חתימה, אימות מסמכים, אימות תרגום מדויק של מסמך, אישור תצהירים, עריכת מסמך, אימות הסכם ממון, עריכת צוואה ועוד. מסמכים המצורפים יחדיו ייקשרו בסרט אדום, ולבל נשכח – לנוטריון יש חותמת אישית עשויה מתכת עליה מוטבעת החתימה שלו כשהכיתוב בשפת האם שלו  – עברית, צרפתית, אנגלית או ערבית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
על צבעי שיער, כפפות עבודה והשפעות בריאותיות
התפרסם לאחרונה שחשיפה תעסוקתית לצבעי שיער מסוגים מסוימים מעידה על קשר אפשרי ביניהם לבין סיכון לחלות...
קרא עוד »
מאי 26, 2020
מחיר מצבה
מצבה היא בדרך כלל סמן עיקרי לקברו של נפטר ולכמה פרטיים אישיים מחייו. מחיר מצבה נקבע לפי גודל המצבה,...
קרא עוד »
אוק 15, 2022
חשמלאי בתל אביב
יש לכם קצר חשמלי? שריפה או התחממות מאחד השקעים? חוויתם מכת ברק? או אולי שיבוש חשמלי בגלל עומס החום?...
קרא עוד »
יול 12, 2021