מה תפקיד שמאי הרכב?

תפקידו העיקרי שאותו מבצע שמאי הרכב הוא לקבוע את שומת הרכב לפני ואחרי תאונה ואז להעריך את עלות תיקון הרכב אשר עבר תאונה או כל דבר המוריד מערכו, ולקבוע את תשלום עלות הנזק אשר ישולם לבעל הרכב.

איזה שמאי כדאי יהיה לקחת לקחת? |

אתם ממש לא חייבים לקחת את שמאי הרכב מכל רשימה שתוצע לכם על ידי חברת הביטוח. גם אם בסופו של דבר תבחרו לקחת שמאי רכב פרטי שאתם בחרתם, במקרה כזה, חברת הביטוח שלכם תכסה את העלות אך גם זה כאשר הוא גובה שכר טרחה המקובל לשלם בשוק.

שמאות רכב, היא מקצוע שמחייב הכשרה ותעודה המתאימה לשמאי מוסמך. על מנת שהדו"ח, אותו שמאי הרכב כותב עבורנו יהיה תקף ומיושם בבית משפט, נהיה חייבים לקבל דו"ח משמאי מורשה מטעם משרד התחבורה.

במידה ואתם סבורים שהמקרה שלכם לא יגיע לכותלי בית משפט, מיותר יהיה להסתכן בכך שהביטוח לא יכסה את החזר שכר הטרחה ששולם לשמאי או לא יקבל את חוות דעתו בעניין.

מה תפקיד שמאי הרכב?

אז מה זה שמאות רכב ? תפקידו העיקרי של שמאי הרכב, הוא לקבוע על ידי שמאות מקצועית רכבים לכל דורש, ולהעריך את המחיר של תיקוני הרכבים אשר עברו תאונה או כל דבר המוריד מערכו, ולקבוע את הכספים אשר ישולמו לאחד מהצדדים

בנוסף, שמאי רכב מעריך כמה מטיב וערך הרכב ירד לאחר שהמכונית עברה תאונה, וכן לקבוע מחירונים לרכבים משומשים ולספק חוות דעת ללקוחות המעוניינים ברכב מסוים או כאשר צדדים שהיו מעורבים בתאונה, מגיעים לבית משפט בין היתר, לצורך בדיקה זו.

האם אחרי תאונה ותיקון, הרכב חוזר לערכו הקודם? |

ירידת ערך, חלה כמעט בכל המקרים על הרכב לאחר תאונה. זאת גם אחרי תיקון מלא של הנזקים לאחר התאונה. הרכב לא חוזר לשווי הקודם שלו. במקרים אלו, ירידת הערך של הרכב נחשבת חלק מנזק הנגרם מתאונה וחברת הביטוח מחויבת לפצות את בעל הרכב עליה באופן מלא. כל תיקון שיעשה ברכב לא יחזיר אותו לקדמותו ועל כך נרצה את כספי ההפסד.

 

זקוקים לשמאי רכב בחיפה ?

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד לשלב כיורים מונחים בחדרי רחצה קטנים
שילוב כיורים מונחים בחדרי אמבטיה קטנים יכול לעזור למקסם את ניצול החלל וליצור עיצוב מושך מבחינה...
קרא עוד »
יול 05, 2023
טיפול בקמטים: המדריך הסופי שלך
שלום רב, קורא יקר, כשאתה מתעמק בעולם ניהול הקמטים, מונחה על ידי קול הנושא את חוכמת הניסיון, אם כי אני...
קרא עוד »
ספט 20, 2023
ניקיון משרדים
דמיינו את עצמכם מגיעים למשרד בבוקר… חדר המדרגות מלוכלך מאוד, פיסות נייר ולכלוך זרוקות בכל מקום,...
קרא עוד »
נוב 06, 2018