כיצד בוחרים חברת ייעוץ אסטרטגי

חברות ייעוץ אסטרטגי

שינויים ארגוניים והגעה ליעדים שנקבעו דורשים דרך. תכנון נכון שיהיה מורכב מצעדים קטנים אותם יש לבצע ומשימות המוגדרות בזמן, יאפשרו לארגון להשיג את אותם היעדים שהוגדרו. ארגונים רבים מוצאים את עצמם לאחר שהגדירו מהן המטרות הכלכליות שלהם, אך ללא דרך שיוכלו ללכת בה. כאן בא לידי ביטוי הייעוץ האסטרטגי.

מה זה ייעוץ אסטרטגי?

לפעול ללא אסטרטגיה היא כמו לנסוע לרחוב לא מוכר ללא יכולת לנווט (וללא מכשיר סלולרי מכוון). חברת ייעוץ אסטרטגי עוזרת לארגון להבין מהן המטרות אותו הוא יכול לבצע וכיצד. היא יכולה לסייע לארגונים, חברות ועסקים אשר רוצים לראות את עצמם משיגים את המטרות בשנים הבאות ולא רק אלו אשר רוצים לפעול "מהיום למחר". 

בתהליך הייעוץ החברה תבחן את המטרות הגדולות של הארגון. היא תבדוק מה יש ברשותו ודרך אילו אמצעים ניתן להגיע אליהן. היא תאתר את היתרונות הקיימים ואת כוח האדם הנכון להיעזר בו על מנת להגיע למטרות ותיצור מפת דרכים מדויקת שניתן יהיה לצעוד בה. ייעוץ אסטרטגי יכול לשנות את פני הארגון ברגע שהוא מתבצע עם החברה המתאימה.

בחירת חברת ייעוץ אסטרטגי – קריטריונים לבחינה

לא כל חברת ייעוץ אסטרטגי מתאימה לכל תהליך. כדאי להבין כי מדובר בתהליך משמעותי עבור הארגון ולכן יש לבחון את הקריטריונים הבאים כבר בתחילת ההתקשרות:

  • בחינת הניסיון – כדאי לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי אשר מביאה איתה ניסיון בארגונים דומים. החברה לא חייבת להיות בעלת ניסיון בתחום זהה אך חשוב שהיא תדע לעבוד עם ארגון בסדר הגודל של הארגון הנוכחי, עם מספר העובדים ועוד.
  • התאמה אישית – בסופו של דבר העבודה נעשית מול אנשים ואין תחלופה לתקשורת אישית טובה. העבודה המשותפת יכולה להתבצע לאורך זמן ואפילו לאורך שנים ולכן יש לבדוק את התקשורת מול האנשים מטעם חברת הייעוץ.
  • בדיקת זמינות –  כדאי להעדיף יועץ אסטרטגי שיכול להיות זמין לארגון או לחברה. נכון שפעמים רבות יועצים עמוסים נשמעים כאטרקטיביים, כיוון שהם מביאים ניסיון, אך יכול להיות שיהיה לך צורך לפנות בשאלות לאורך התקופה וחשוב שהמענה יהיה מהיר. 
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נוטריון לספרדית – השירות שתקבלו באהבה
בשנים האחרונות הביקוש עבור דרכון אירופאי עלה באופן משמעותי. אותן בקשות מגיעות מאזרחים המקבלים זכאות...
קרא עוד »
יול 20, 2021
גנץ מטבחים: בונים מטבח שטעים לעבוד בו
כשאנחנו מחליטים לבנות מטבח חדש לבית, בין אם זה בית חדש או בית שאנחנו עורכים בו שיפוץ, אז באופן טבעי...
קרא עוד »
ספט 24, 2018
מיהו בודק שכר מוסמך משרד העבודה?
החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה מאלץ כל חברה או בעל עסק המזמינים שירות מחברות כוח אדם, להיות...
קרא עוד »
אפר 17, 2020