טופס 4 – מה זה ומתי תזדקקו לו?

טופס 4 הוא תעודת אכלוס. תעודת האכלוס היא מסמך שמונפק על ידי רשות המאשרת כי בניית המבנה הסתיימה. התעודה ניתנת על ידי סוכנות ייעוד עיר/יישוב או ניהול נכסים ונדרשת חתימה לפני תחילת בניית הבניין (היתר) וכעת טופס 4 לאכלוס. החותם מהווה חלק מהאישור ומציין שהבניין או הבתים אושרו לחיבור לתשתיות. 

היתר אכלוס כחוק 

ענף הבנייה הוא אחד הענפים הדינאמיים ביותר. יש לה השפעה גדולה על הכלכלה והחברה, והיא צומחת בקצב גדול. הדבר יצר ביקוש עצום ליחידות דיור שניתן לבנות במהירות וביעילות. הממשלה צריכה לוודא כי דיור זה נבנה במהירות, לא סתם בזול אלא בטוח. כדי לוודא שהוא עומד בתקני איכות כך שניתן יהיה למכור אותו למשקיעים וליזמים תוך מסגרת זמן קצרה. על מנת לעמוד בדרישות אלו, החליטה הממשלה להנפיק תעודות אכלוס לאחר בנייה שידוע כיום בתור טופס 4 שניתן לקבלנים שעומדים בכל התנאים כחוק. 

תעודת אכלוס לאחר בנייה היא הליך להוכחת בטיחות אכלוס הבניין. נדרש על ידי הרשויות המקומיות והחברות להוכיח שהן השתמשו בשטח ובכל התקנות שדורשות בניה בטוחה ותקנית. יש להנפיק את תעודת האכלוס כדי להוכיח שהבנייה הושלמה או במקרים מסוימים כדי להוכיח שהבניין אוכלס באופן תקין ובטיחותי מלא. 

להמשך קריאה אודות הוצאת טופס 4 https://www.lb-arc.co.il/form-4-final-certificate/

מתי אפשר להוציא טופס 4

את הטופס אפשר להוציא רק לאחר כל הבדיקות. תעודת האכלוס לאחר הבנייה אילו מסמכים יש להגיש וכיצד זה מתבצע. כמו כן צריך להבין שכל המסמכים הדרושים לתעודת אכלוס לאחר בנייה יוגשו כחוק. הקבלן או היזם צריכים לבצע את כל ההכנות לקראת בדיקת המערכות והכנה לקראת כל החיבורים לתשתיות. לפי הצורך יש לספק פרטים על היקף המפגעים באתר בנייה וסביבתו. 

מידע נוסף באתר לבנות בשקט

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מצבה זוגית מושלמת!
מה הופך זוג מושלם? האם זו הדרך שבה הם מתקשרים, הדרך שבה הם חולקים את רגשותיהם או הדרך שבה הם מבטאים את...
קרא עוד »
ינו 18, 2023
תחתונים סופגים למבוגרים באיזה שלב נדע שצריך את זה
סקירה זו עוסקת בתחתונים סופגים למבוגרים. נסביר בקצרה מה זה תחתונים סופגים ואיך זה עובד. ממה עשויים...
קרא עוד »
אוג 10, 2022
רולאפים
רולאפים הם טכניקת פרסום נפוצה המשמשת למגוון מטרות. הם יכולים לשמש לפרסום מוצר, שירות או אפילו...
קרא עוד »
נוב 26, 2022