האם ניתן להמנע מעובש באמבטיה?

עובש באמבטיה היא תופעה לא נעימה בכלל ובטח שאינה בריאה, בעוד שדירות ישנות, כאלה שהאיטום בהן פגום ובבתים שאין בהם הגנה מספקת – יתגלה לעיתים רבות עובש – הלוא הוא הצטברות פטריות וחיידקים על גבי הקירות.

קיומו של העובש עלול לגרום לנזקים במערכת הנשימה, לדלקות וזיהומים, לכן חשוב להפטר מהתופעה כמה שיותר מוקדם. כדי לטפל בעובש חשוב לדעת את התנאים להתפתחות עובש – כמו: איטום מחודש של קירות, ייבוש מוקדי לחות ומים, החלפת תשתיות, ושאר טיפולים שיש לבצע במבנה. אבל כיצד מונעים את העובש מלכתחילה? כמה טיפים ועצות טובות בהמשך.

על מנת למנוע הצטברות חיידקים ופטריות על גבי הקירות, חשוב לבצע את הפעולות הבאות:

איטום מתאים – וודאו כי המבנה אטום וכי הוא עמיד נגד רטיבות ולחות. במידה ולא – בצעו איטום מחודש על ידי המומחים.

צביעת קירות בחומר דוחה עובש – מרבית בעלי הדירות והבתים מבצעים צביעה מחודשת של הקירות, בעיקר במקרים בהם מתגלה עובש ורטיבות על הקיר. את הקיר צובעים באמצעות צבעי איטום איכותיים.

אוורור מרחבים – כדי שלא יצטבר עובש באזורים שונים בבית, חשוב לפתוח חלונות בכול מקום לח, בעיקר בחדרי שירותים, אמבטיה ובמטבח. בכך האוורור ימנע הצטברות פטריות וחיידקים.

החלפת תשתיות – במבנים ישנים יש צורך לעיתים קרובות להחליף תשתיות. החלפת מערכות אינסטלציה ומים, יכולה למנוע באופן משמעותית הצטברות חיידקים רטיבות לחות ופטריות, על גבי הקירות.

איטום חלונות – במידה והחלונות במבנה אינם אטומים או תקולים, יש לבצע איטום מחודש של החלונות.

בדיקה ובחינת מבנים חדשים – אם אתם שוכרים או רוכשים מבנה, חשוב כי תתבצע בדיקה של תשתיות ואטום על ידי מומחים בביצוע בדק בית.

כיצד פותרים בעיות של לחות, רטיבות ועובש?

על מנת לפתור בעיות כמו רטיבות, לחות, עובש וחיידקים –  יש לבחור במומחים בטיפול בבעיות תשתיות, כמו אינסטלטורים, חברות לאיטום מבנים ועוד. באמצעות המומחים תוכלו לפתור במהירות את הבעיות הטכניות שקשורות למבנה שלכם.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
היתרונות הנסתרים של בחירת מומחה לכאבי גב מיומן
בחירת מומחה לכאבי גב היא צעד מרכזי עבור כל מי שמתמודד עם בעיות בעמוד השדרה. בעוד שהמטרה העיקרית היא...
קרא עוד »
דצמ 08, 2023
צילומי היריון
אחד מהרגעים היותר משמחים בחייהם של סוג, הוא כמובן זמן ההיריון. שוהי חגיגה שלמה לגבר ולאישה, כשהם...
קרא עוד »
נוב 08, 2020
רעיונות לעבודת סמינריון בחינוך
מתכוונים לכתוב עבודת סמינריון בחינוך ותרצו להיות בטוחים שהעבודה תרשים את המורה ותהיה מעניינת...
קרא עוד »
יול 10, 2020