איך לקבל אישור כיבוי אש לרישוי עסקים בלי עיכובים?

אישור כיבוי אש לרישוי עסקים

עבור סוגים רבים של עסקים, אישור כיבוי אש הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הרישוי. הסיבה לכך ברורה: שריפות הן מצב מסכן חיים וחשוב לעשות הכל על-מנת לצמצם את הסיכון להתפרצות שריפה, ובפרט במקומות מועדים לפורענות עקב החומרים שנעשה בהם שימוש או בשל מספר המבקרים הגדול.

אילו עסקים חייבים אישור כיבוי אש?

במסגרת תהליך קבלת רישיון עסק ישנם גורמי רישוי רבים. העיקריים שבהם הם משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל וכאמור יש צורך גם בקבלת אישור כיבוי אש לרישוי עסקים

בין העסקים שנבדקים על-ידי מכבי האש לצורך מתן האישור לרישיון העסק: תחנות דלק, בתי מטבחיים, מכוני כושר שהשטח שלהם הוא 800 מ"ר או יותר, מוסכים, בתי קפה, מסעדות, מטווחים ועוד. כדאי לדעת שבעקבות הרפורמה האחרונה ישנם עסקים שיכולים לקבל את האישור המיוחל במסלול תצהיר – עסקים שמוגדרים כ"בעלי רמת סיכון נמוכה" בהקשר של אש. כמובן שעסק שיתגלה כי המידע עליו הצהיר אינו נכון יוענש בחומרה.

הפריטים שבוחנת הרשות הארצית לכבאות והצלה

אישור כיבוי אש לרישוי עסקים ניתן רק לאחר שאנשי המקצוע של הרשות הארצית לכבאות והצלה בוחנים מגוון רחב של פרטים ברחבי העסק (אלא אם כן מדובר כאמור בעסק ברמת סיכון נמוכה, ואז נדרש "רק" תצהיר).

בין המרכיבים החיוניים: פתחי מילוט לפי התקן, תאורת חירום, שילוט ברור כדי שהמבקרים במקום ידעו לאן לפנות גם במצבי לחץ, פריסה מתאימה של ספרינקלרים, עמדות כיבוי תקניות שכוללות גלגלונים וציוד נוסף, מערכות חשמל וגז שעומדות בתקן הישראלי, ועוד.

כל השלבים לקבלת אישור כיבוי אש לרישוי עסקים

על-מנת לקבל אישור כיבוי אש לרישוי עסקים תוך פרק זמן קצר ככל האפשר, מומלץ קודם לכל לבקש מהרשות את המפרט המחייב בהתאם לאופי הפעילות בעסק, או לחילופין להיעזר במומחים בתחום הרישוי. לאחר הגשת הבקשה עם כל המסמכים הנלווים הדרושים יגיעו מפקחי בטיחות מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלחה לעסק ויבצעו בו ביקורת קפדנית. לאחר מכן מתקבלת ההחלטה האם לאשר את הבקשה לרישיון עסק או שמא לדרוש תיקון ליקויים. חשוב להדגיש שגם לאחר קבלת האישור של מכבי האש לצורך רישיון העסק ייתכן שיתבצעו ביקורות בעסק כך שחשוב להקפיד על תקינות המערכות ועל עמידה בכל הכללים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ביטול המסתורין של תפקידם של מומחי פרקטים
לריצוף פרקט, הידוע במשיכה הנצחית ובעיצובים המורכבים שלו, יש אווירה של תחכום ששובה רבים. עם זאת, עולמם...
קרא עוד »
ינו 24, 2024
איך לבחור את האאוטפיט המושלם לבת מצווש?
ההכנות לקראת מסיבת בת המצווה של ילדתכן נמצאות בשיאן, וזה גם השלב בו עליכם לבחור יחד איתה את האאוטפיט...
קרא עוד »
נוב 25, 2022
התקנת מצלמות לרכב
מצלמות לרכב הם טרנד פופולרי כבר שנים. הם משמשים בדרכים רבות ושונות, מביטוח ועד אבטחה. עם זאת, התקנתם...
קרא עוד »
ספט 13, 2022